Järjestötoiminta
Hallitus
Osaston hallituksen tehtävänä on:
- kutsua koolle ja valmistella osaston kokous ja päättää kokouksen päätösten täytäntöönpanosta;
- kehittää ja ohjata osaston toimintaa;
- huolehtia osaston omaisuuden ja talouden hoidosta ja siitä, että osaston varainhoito on luotettavalla tavalla järjestetty;
- huolehtia jäsenhankinnasta omalla alueellaan sekä pitää säännöllisesti yhteyttä jäseniin;
- ottaa ja erottaa osaston työntekijät ja määrätä heidän tehtävistään;
- nimetä osaston sihteeri, tiedottaja, keräysjohtaja ja osaston kotimaan avun yhteyshenkilö sekä osaston muut yhteys- ja avainhenkilöt ja huolehtia heidän perehdyttämisestään;
- valita osaston rahastonhoitaja;
- valita osaston edustajat järjestön yleiskokoukseen sekä piirin kokoukseen;
- päättää osaston toimintayksiköiden perustamisesta ja muista niitä koskevista asioista;
- vastata alueellaan Punaisen Ristin valmiussuunnittelusta;
- asettaa tarvittaessa keskuudestaan tai muista henkilöistä alaisiinsa laitoksiin johtokunnat ja määrätä niiden toiminnoista;
- valvoa osaltaan paikallisesti, että Punaisen Ristin, Punaisen Puolikuun ja Punaisen Kristallin nimeä ja tunnusta ei käytetä säännösten vastaisesti;
- huolehtia muista niistä osaston hallituksen tehtävistä, joista säädetään SPR -asetuksessa ja määrätään työjärjestyksessä, taloussäännössä ja johtosäännöissä; sekä
- käsitellä muita vastaavanlaisia asioita.
Osaston hallitus voi asettaa keskuudestaan tai muista henkilöistä määräämäänsä tehtävää varten valio- tai toimikuntia taikka työryhmiä, joissa jäsenyys on määrä aikainen. Osaston on annettava 1 momentin 6) - ja 7) -kohdassa valitut henkilöt tiedoksi pääsihteerille oman piiritoimiston kautta pääsihteerin vahvistamalla tavalla tammikuun loppuun mennessä. Samalla tavalla samassa yhteydessä on annettava tiedoksi SPR -asetuksen 21 §:n 3 momentissa tarkoitetut osaston hallituksen keskuudestaan valitsemat nimenkirjoittajat (Osastojen johtosääntö 15.5.2020, 7 §).
Hallituksen kokoukset eivät ole julkisia.
Seuraavat vuoden 2025 hallituksen kokoukset:
- hallitus 10/2025 ke 26.11.2025 kello 17:00 ja sääntömääräinen syyskokous kello 18:30
- hallitus 11/2025 ke 10.12.2025 kello 19:30 (tarvittaessa)
Jyväskylän osaston hallitus 2025:
- puheenjohtaja Jouko Aho, 044 320 1732
- varapuheenjohtaja Tuomo Hämäläinen
- rahastonhoitaja Katja Hölsä, 040 515 2428, 0400 853 785
- ensihuoltoryhmän ryhmänjohtaja Vieno Aho, 044 990 6595
- terveyden edistämisen yhteyshenkilö Kristiina Alho, 040 586 2618
- tietosuojayhteyshenkilö, piirihallituksen jäsen Sami Luoma-aho, 050 359 6070
- keräysjohtaja Olli Lehtonen, 045 626 7178
- jäsenmestari Päivi Paananen, 045 880 0308
- ensiaputoiminnan yhteyshenkilö Markku Maukonen, 045 8739061
- koluyhteistyön ja nuorisotoiminnan yhteyshenkilö Nita Sammalisto
- tiedottaja Marko Tervo, 040 754 0038
- veripalvelun yhteyshenkilö Juha Vimpari, 040 7071510
Muut luottamushenkilöt 2025:
- ensiapupäivystysyhteyshenkilö Esa Häkkinen, 040 585 6688
- toiminnanohjaaja, ystävätoiminnan yhteyshenkilö Päivi Polvi, 040 716 8705