Järjestötoiminta

Hallitus

Osaston hallituksen tehtävänä on:

  1. kutsua koolle ja valmistella osaston kokous ja päättää kokouksen päätösten täytäntöönpanosta;
  2. kehittää ja ohjata osaston toimintaa;
  3. huolehtia osaston omaisuuden ja talouden hoidosta ja siitä, että osaston varainhoito on luotettavalla tavalla järjestetty;
  4. huolehtia jäsenhankinnasta omalla alueellaan sekä pitää säännöllisesti yhteyttä jäseniin;
  5. ottaa ja erottaa osaston työntekijät ja määrätä heidän tehtävistään;
  6. nimetä osaston sihteeri, tiedottaja, keräysjohtaja ja osaston kotimaan avun yhteyshenkilö sekä osaston muut yhteys- ja avainhenkilöt ja huolehtia heidän perehdyttämisestään;
  7. valita osaston rahastonhoitaja;
  8. valita osaston edustajat järjestön yleiskokoukseen sekä piirin kokoukseen;
  9. päättää osaston toimintayksiköiden perustamisesta ja muista niitä koskevista asioista;
  10. vastata alueellaan Punaisen Ristin valmiussuunnittelusta;
  11. asettaa tarvittaessa keskuudestaan tai muista henkilöistä alaisiinsa laitoksiin johtokunnat ja määrätä niiden toiminnoista;
  12. valvoa osaltaan paikallisesti, että Punaisen Ristin, Punaisen Puolikuun ja Punaisen Kristallin nimeä ja tunnusta ei käytetä säännösten vastaisesti;
  13. huolehtia muista niistä osaston hallituksen tehtävistä, joista säädetään SPR -asetuksessa ja määrätään työjärjestyksessä, taloussäännössä ja johtosäännöissä; sekä
  14. käsitellä muita vastaavanlaisia asioita.

Osaston hallitus voi asettaa keskuudestaan tai muista henkilöistä määräämäänsä tehtävää varten valio- tai toimikuntia taikka työryhmiä, joissa jäsenyys on määrä aikainen. Osaston on annettava 1 momentin 6) - ja 7) -kohdassa valitut henkilöt tiedoksi pääsihteerille oman piiritoimiston kautta pääsihteerin vahvistamalla tavalla tammikuun loppuun mennessä. Samalla tavalla samassa yhteydessä on annettava tiedoksi SPR -asetuksen 21 §:n 3 momentissa tarkoitetut osaston hallituksen keskuudestaan valitsemat nimenkirjoittajat (Osastojen johtosääntö 15.5.2020, 7 §).

Hallituksen kokoukset eivät ole julkisia.

Seuraavat vuoden 2025 hallituksen kokoukset:

  • hallitus 10/2025 ke 26.11.2025 kello 17:00 ja sääntömääräinen syyskokous kello 18:30
  • hallitus 11/2025 ke 10.12.2025 kello 19:30 (tarvittaessa)

 

Jyväskylän osaston hallitus 2025:

  • puheenjohtaja Jouko Aho,  044 320 1732
  • varapuheenjohtaja Tuomo Hämäläinen
  • rahastonhoitaja Katja Hölsä, 040 515 2428, 0400 853 785
  • ensihuoltoryhmän ryhmänjohtaja Vieno Aho, 044 990 6595
  • terveyden edistämisen yhteyshenkilö Kristiina Alho, 040 586 2618
  • tietosuojayhteyshenkilö, piirihallituksen jäsen Sami Luoma-aho, 050 359 6070
  • keräysjohtaja Olli Lehtonen, 045 626 7178
  • jäsenmestari Päivi Paananen, 045 880 0308
  • ensiaputoiminnan yhteyshenkilö Markku Maukonen, 045 8739061
  • koluyhteistyön ja nuorisotoiminnan yhteyshenkilö Nita Sammalisto
  • tiedottaja Marko Tervo, 040 754 0038
  • veripalvelun yhteyshenkilö Juha Vimpari, 040 7071510

Muut luottamushenkilöt 2025:

  • ensiapupäivystysyhteyshenkilö Esa Häkkinen, 040 585 6688
  • toiminnanohjaaja, ystävätoiminnan yhteyshenkilö Päivi Polvi, 040 716 8705